Petr Šámal

Architektonický dekor jako byznys. Materiál, technologie, marketing a cenová politika

s. 97–108, resumé s. 107 (English), 108 (Deutsch)

Sochařsko-štukatérské dílny, které hrály důležitou roli ve formování veřejného prostoru prostřednictvím architektonické výzdoby, zažily boom na přelomu 19. a 20. století. Ve stejné době, však vytvořily také silně konkurenční prostředí, v níž se jednotlivé dílny vynořily a rychle zmizely, a jenom některé byly schopné udržet své aktivity dlouhou dobu. Tento příspěvek sleduje cesty, které vedly k podnikatelskému úspěchu sochařských a štukatérských firem, včetně techologické a obchodní praxe, jíž byla ovlivněna jejich umělecká produkce.

Klíčová slova: Česko – 19. století – architektonická výzdoba  – sochařské a štukatérské firmy – nabídkové katalogy

Web vytvořilo studio Liquid Design, v případě potřeby navštivte stránku s technickými informacemi
design by Bedřich Vémola
TOPlist
Partneři projektu:
Plzeňská filharmonie
Západočeská galerie v Plzni
Západočeské muzeum v Plzni

Organizátoři konferencí:
Ústav dějin umění AV ČR
Ústav pro českou literaturu AV ČR
Ústav pro dějiny umění UK Praha
https://www.high-endrolex.com/6