Petr Šámal
Architektonický dekor jako byznys. Materiál, technologie, marketing a cenová politika
s. 97–108, resumé s. 107 (English), 108 (Deutsch)
Sochařsko-štukatérské dílny, které hrály důležitou roli ve formování veřejného prostoru prostřednictvím architektonické výzdoby, zažily boom na přelomu 19. a 20. století. Ve stejné době, však vytvořily také silně konkurenční prostředí, v níž se jednotlivé dílny vynořily a rychle zmizely, a jenom některé byly schopné udržet své aktivity dlouhou dobu. Tento příspěvek sleduje cesty, které vedly k podnikatelskému úspěchu sochařských a štukatérských firem, včetně techologické a obchodní praxe, jíž byla ovlivněna jejich umělecká produkce.
Klíčová slova: Česko – 19. století – architektonická výzdoba – sochařské a štukatérské firmy – nabídkové katalogy
Web vytvořilo studio Liquid Design, v případě potřeby navštivte stránku s technickými informacemi
design by Bedřich Vémola
design by Bedřich Vémola