seznam vyobrazení
**Pavel Zatloukal, Apollónův chrám nad Mlýnským rybníkem**
s. 26 1. Joseph Hardtmuth, Slunenčí chrámek, Lednice, 1794, mědirytina Jana Jiřího Pokorného, 1805. Repro autor.
s. 27 2. Joseph Hardtmuth, Minaret, Lednice, 1797-1804, mědirytina Jana Jiřího Pokorného, 1805. Repro autor.
s. 32 3. Joseph Kornhäusel, Rybniční zámeček, Lednice, 1814-1816, ocelorytina od Humitzsche, 1838. Repro autor.
s. 34 4. Joseph Kornhäusel – Franz Engel, Apollónův chrám, Lednice, 1817-1819, ocelorytina od Hummitzsche. Repro autor.
s. 35 5. Claude-Nicolas Ledoux, Dům Marie-Madeleine Guimardové, Paříž, 1770-1772, akvarel Pierre-Louise Van Cléemputte, Musée Carnavalet Paris. Repro autor.
**Šárka Brůhová, Opatství v Kelso. Poznámka k architektonickému motivu na obraze Antonína Mánesa Krajina se zříceninou**
s. 38 1. Antonín Mánes, Krajina se zříceninou chrámu, 1827-1828, olej, 60,5 x 84 cm, Národní galerie v Praze. Foto NG.
s. 39 2. William Home Lizars, Chrám v opatství Kelso, první čtvrtina 19. století.
s. 40 3. Antonín Mánes, Zřícenina opatského kostela v Kelso, 1827-1828, sepiová kresba, 31 x 24 cm, Národní galerie v Praze. Foto NG.
s. 41 4. Dnešní stav jižní zdi hlavní lodi opatského kostela v Kelso, fotografie.
**Jan Skolka, Osobnosti vědy, kultury a politiky na piedestalech**
s. 130 1. Emanuel Max (1810-1901), Busta Josepha Johanna Nehra, 1848, bronz, podstavec z růžového mramoru. Vlevo nahoře detailní pohled na pamětní desku. Foto Josef Brtek.
**Vít Vlnas, Čechy, Praha a říšskoněmecký patriotismus napoleonské doby. Marginalia k tématu**
s. 157 1. Josef Bergler ml., génius píšící na skálu jména Hannibal a Eugen, 1800, kresba perem tuší a akvarel na papíře, Národní galerie v Praze. Foto NG.
**Pavel Preiss, Scénografie a jevištní obraz na předělu staletí a stylů: Josef Ignác Platzer mezi divadly v Praze a ve Vídni**
s. 237 1. J. Platzer, Otevřená sloupová agora s postavami a okrouhlý antický chrám s obětní scénou. Návrh divadelního prospektu, kresba perem a tuší kolorovaná akvarelem, Národní galerie v Praze. Foto NG.
s. 248 2a. Prospekt měšťanského pokoje, provedený pro zámecké divadlo v Litomyšli podle návrhu J. Platzera, 1797. Foto SÚPPOP.
s. 249 2b. J. Platzer, Interiér prostého sálu s obrazy (měšťanského pokoje), návrh prospektu pro zámecké divadlo v Litomyšli, asi 1797, kresba grafitem a perem tuší, akvarelovaná, Národní galerie v Praze. Foto NG.
s. 251 3. J. Platzer, Ruiny gotizující architektury, okolo 1785, kresba tuší lavírovaná akvarelem, Národní galerie v Praze. Foto NG.
s. 254 4. J. Platzer, Zavraždění Semiramidy, 1789, olej na dřevě, Gemäldegalerie der Akademie der bildenden Künste, Vídeň.
s. 259 5. J. Platzer, Stěna rytířského sálu nebo stan vojevůdce, návrh prospektu, kresba tužkou a perem kolorovaná akvarelem, Národní galerie v Praze. Foto NG.
**Martin Sekera, Politische Gespräche der Todten. Nevyužitý pramen pro analýzu novinového obsahu**
s. 317 1. Karikatura z frontispisu k druhému pololetí svázaného ročníku Politische Gespräche 1791. Repro autor.
s. 319 2. Karikatura z frontispisu k prvnímu pololetí svázaného ročníku Politische Gespräche...1792. Repro autor.
s. 321 3. Karikatura z frontispisu k druhému pololetí svázaného ročníku Politische Gespräche...1792. Repro autor.
**Eva Uchalová, Dámská móda let 1770-1806 v šatníku Walburgy Salm-Reifferscheidové**
s. 361 1. Kabátek à l´anglaise, skicář Walburgy Salm-Reifferscheidové, ca. 1773, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze. Foto UPM.
s. 362 2. Šaty zdobené kožešinou, , skicář Walburgy Salm-Reifferscheidové, ca. 1791, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze. Foto UPM.
s. 363 3. Šaty redingotového typu, , skicář Walburgy Salm-Reifferscheidové, ca. 1787, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze. Foto UPM.
4. Šaty empírového střihu, , skicář Walburgy Salm-Reifferscheidové, ca. 1798-1799, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze. Foto UPM.
s. 364 5. Šaty s caracem, , skicář Walburgy Salm-Reifferscheidové, ca. 1791, Uměleckoprůmyslové muzeum v Praze. Foto UPM.