seznam vyobrazení
Bůh a bohové
**Zdeněk Lukeš, Secesní kostely v Čechách**
Str. 218: 1ab. Luterásnký kostel v Hrobu, arch . Rudolf Schilling a Willy Graebner, 1899-1901. Celkový pohled od jihu, detail věže. Fotoarchiv autora.
Str. 219: 2ab. Luteránský, dnes československý kostel v Duchcově, arch. Rudolf Schilling a Willy Graebner, 1901-1902. Průčelí s ledvinovitým oknem ve štítu, detail hlavice sloupu v předsíni kostela. Fotoarchiv autora.
Str. 220: 3ab. Starokatolický kostel v Jablonci nad Nisou, arch. Josef Zasche a Rudolf Hemmrich, 1902-1903. Celkový pohled, detail vstupu a průčelí. Fotoarchiv autora.
Str. 221: 4ab. Ossarium (kostnice) v Kbelnici u Jičína, proj. Václav Weinzettel, stav. J. Mareš, 1904-1906. Boční pohled, detail vchodové mříže. Fotoarchiv autora.
Str. 222: 5. Dům a modlitebna Českobratrské církve evangelické v Jičíně, arch. Emil Králíček, 1906-1908. Celkový pohled. Fotoarchiv autora.
Str. 223: 6. Kostel sv. Josefa v RYbništi u Varnsdorfu, arch. Eduard Sochor – Anton Müller, 1912. Pohled na průčelí. Fotoarchiv autora.
**Eduard Burget: Josef Svozil a ti druzí**
Str. 231: 1. Josef Svozil mladší společně s rodiči a sourozenci, kolem 1893. Fotoarchiv autora.
**Jindřich Vybíral, Sen o katedrále**
Str. 277: 1. Josef Vojtěch Hellich, Založení novostavby Svatovítské katedrály, 1850. Fotoarchiv autora.
Str. 279: 2. Josef Kranner, Návrh dostavby Svatovítské katedrály v Praze, 1867. Fotoarchiv autora.
Str. 279: 3. Josef Mocker, Návrh dostavby Svatovítské katedrály v Praze, 1873. Fotoarchiv autora.
Str. 284: 4. Giotto, Sen papeže Inocence III., freska v kostele sv. Františka v Assisi. Fotoarchiv autora.
**Taťána Petrasová, Nazarenismus nebo purismus? **
Str. 290: 1. Antonio Canova, Amor a Psýché, 1793. Reprodukce z knihy Kunstlerleben in Rom, s. 44.
Str. 291: 2. Bertel Thorvaldsen, Amor a Psýché, asi 1807. Reprodukce z knihy Kunstlerleben in Rom, s. 430,
Str. 295: 3. Václav Levý, Kristus s Marií a Martou, 1858. Národní galerie v Praze, foto Josef Ehm.
Str. 296: 4. Wilhelm Achtermann, Kladení do hrobu (detail menzy oltáře věnovaného Adolfem Würzelem Svatovítské katedrále), 1865-1873. Praha, foto Vlado Bohdan.
Str. 297: 5. Wilhel Achtermann, Snímání z kříže (pomník arcibiskupa Clementa Augusta pro dóm v Münsteru), 1858. Foto ÚDU AV ČR, odd. dokumentačních a sbírkových fondů, fond Zdeněk Wirth, W-A-69/5, i.č. 1149.
Str. 299: 6. Wilhelm Achtermann, Hlava Krista z Piety, 1849. Reprodukce z knihy Kunstlerleben in Rom, s. 620.
Str. 300: 7. Wilhelm Achtermann, Hlava Marie z Piety, 1849. Reprodukce z knihy Kunstlerleben in Rom, s. 621.
**Aleš Filip – Roman Musil, Křesťasnký symbolismus ve výtvarném díle Antonína Theina-Runié**
Str. 334: 1. Antonín Thein-Runié, obálka Nového života, 1896. Fotoarchiv autorů.
Str. 336: 2. Antonín Thein-Runié, titulní list 2. ročníku Nového života, 1897. Fotoarchiv autorů.
Str. 337: 3. Antonín Thein-Runié, Spása v kříži (In certamine), ilustrace k básnické sbírce F. B. Vaňka Sacerdotium, 1897. Fotoarchiv autorů.
Str. 339: 4. Antonín Thein-Runié, Horeb, ilustrace k básnické sbírce F. B. Vaňka Sacerdotium, 1897. Fotoarchiv autorů.
Str. 340: 5. Antonín Thein-Runié, V soumraku – záhlaví prvního oddílu básnické sbírky F. B. Vaňka Sacerdotium, 1897. Fotoarchiv autorů.
Str. 341: 6. Antonín Thein-Runié, Láska k Ježíši nade vše, ilustrace k Následování Krista Tomáše Kempenského, Nový život 1900. Fotoarchiv autorů.
Str. 342: 7. Antonín Thein-Runié, O následování Krista a pohrdání všemi marnostmi světa, ilustrace k Následování Krista Tomáše Kempenského, Nový život 1900. Fotoarchiv autorů.
**Obálka**
Desiderius Lenz, Stojící anděl (návrh), 1874. Foto Ludger Kruthoff, Beuroner Kunstverlag, Arciopatství Beuron.