Marta Ottlová
Poslední Smetanovy skladby: tvůrčí úpadek, nebo geniální průhledy do budoucna?
39–49, resumé s. 48–49
Studie sleduje cestu od výkladu posledních skladeb Bedřicha Smetany (Druhého smyčcového kvartetu d moll, 1882–1883, a Pražského karnevalu, 1883) jako tvůrčího úpadku a svědectví prohraného heroického zápasu s osudem, kdy duševní choroba zasáhla do struktury děl, k jejich pojímání jako projevu Smetanova novátorství. Soustřeďuje se na interpretaci motivů, které vedly k jednotlivým soudům, a poukazuje na slučitelnost odtud odvozovaných protichůdných stereotypů s ideou pokroku, která orientovala českou muzikologii do doby nedávné a konturuje Smetanův obraz v populárním podání dodnes.
Web vytvořilo studio Liquid Design, v případě potřeby navštivte stránku s technickými informacemi
design by Bedřich Vémola
design by Bedřich Vémola